Thursday, July 14, 2011

freeeeze moment 1.

freeze ataupun beku. there a some moments that i wish it would freeze fer ever.jadi, memang tak boleh la kan.jadi, i'll froze it here.

location : mahallah halimatus saadiah ( glemer,halimah @ hally )
time : sem 3,2010-2011.tgh rembang panas blik dari kelas.
acts : aku, makcik cleaner plus rakan2 beliau.

nak pendekkan cerite (mmg pendek pon), aku baru balik kelas berpeluh2,ilmu masih penuh d dada, lapar tak terkira time tu, naik la bilik dulu.aku tak pasti kenape iqa jo tak ada dlam scene.masakan aku pergi kelas sendiri dan iqa jo ponteng? oh,lupe freeze pasal tuh.

dah pun tengahari, jadi makcik2 cleaner pun sedang berehat bercanda berborak mesra di tepi tangga mungkin hal ehwal negeri seberang siapa tahu.jadi,satu cabaran untuk aku naikke tangga dengan kadar sopan dan mulia.maklumla,awak ni kan pemalu lagi berbudi bahasa. mungkin di situ makcik cleaner tu perasan dengan keluarbiasaan aku lalu menghamburkan kata-kata tak kesat kepada rakan seperjuangan beliau " la,tepi tepi.ini anak saya mahu lalu".
lalu terbelah la tangga tu oleh rakan2 beliau untuk aku lalui.woah.

mane freeze moment nye?

"la,tepi tepi.ini anak saya mahu lalu"

weh,apahal makcik cleaner punya cakap pon ko nak freeze?
tak dapat nak gambarkan perasaan freeze aku masa tu.setaman bunga tiba2 kembang mekar harum mewangi dalam hati aku.
masa tu, perasaan bukan antara student dengan makcik cleaner tapi lebih kepada perasaan manusia sesama manusia.oh.makcik ni sedar perasan orang2 sekeliling die.okay,tak boleh nak cerita lebih2 nanti cair.

natijah nya disini, berbuat baik sesame manusia sebab tak rugi pun kalo senyum dgn orang2 yang ada dkt sekeliling kita.kalo kite penat2 bekerja,lalu ada orang senuem manis cik adik sayang, lega rasa kan?
dan lagi satu, saya percaya yang kalo kita buat baik sesama insan, pasti dinilai oleh tuhan.maksudnya, tuhan nanti pulak akan hantar orang lain untuk kita, senangkan kerja kita, gembirakan kita.okay,sekian tazkirah jumaat.




notai kakai :
makcik cleaner ni dah aku kenal sejak sem 2,2010 lagi.maybe asek muka aku je lalu depan die time die pick up sampah.haha.kitorang rajin berbalas senyumlah ahai, borak kecil2an.tempoh tak kurang setahun membalas senyum,bertukar kabar menjadikan makcik cleaner ni rasa family bonding.

(p/s)
xtau la makcik ni buat dekat aku je atau sume student blok ef yang lain.but still, is a good deed indeed.


sekian.freeze moment 1.


No comments:

Post a Comment